Metoda projektu to jedna z aktywnych metod nauczania. W grupie 3- latków w miesiącu kwietniu i maju realizowany był projekt edukacyjny „Marchewka”.
Celem projektu było kształtowanie świadomości zdrowotnej i wyrabianie właściwych nawyków żywieniowych. Na początku wspólnie stworzona została siatka wiedzy na temat marchewki. W wybranym miejscu zorganizowaliśmy kącik, w którym dzieci umieszczały przynoszone rzeczy, np. książki, ilustracje, w koszyczku znalazły swoje miejsce pluszowe marchewki. Nasz kącik otrzymał nazwę „Kraina marchewki”. W dalszej części „maluszki” badały marchewkę wszystkimi zmysłami. Wykonaliśmy prace plastyczne o tematyce marchewkowej różnymi technikami. Dla rozbudzenia ciekawości tematem obejrzeliśmy film edukacyjny, na którym dzieci zobaczyły jak wiele odmian marchewek jest spotykanych na świecie, dowiedzieliśmy się dlaczego warto jeść marchewkę, poznaliśmy historię i pochodzenie marchewki. Podczas wizyty w przedszkolnej kuchni dzieci dowiedziały się, co można zrobić z marchewki. Razem z panią Basią wykonaliśmy surówkę z tego warzywa. Z panią logopedą, Izabelą Gendziel przedszkolaki ćwiczyły aparat mowy, wykorzystując do tego marchewki. Na spotkaniu z higienistką panią Anią Wojtczak- Borowik, dzieci przypomniały sobie wiadomości o wpływie warzyw na nasze zęby. Wyprawa w teren była połączona ze spotkaniem z ekspertem. Wyruszyliśmy do sklepu warzywnego i na ogródki działkowe. Punktem kulminacyjnym projektu był Bal Marchewkowy, na którym śpiewaliśmy piosenkę „Urodziny Marchewki” i próbowaliśmy ciasta marchewkowego upieczonego przez mamę Mai.
Dziękujemy Rodzicom za pomoc w realizacji projektu.